super snel slank

Tips voor bikini proof

Tips voor bikini proof

Nu de zomer weer in zicht komt worden we allen toch weer wat onzekerder betreffende ons lichaam. Kleding wordt weer zomers, armen zichtbaar, maar ook benen en natuurlijke moeten we uiteindelijk weer in badpak of bikini. (uitgaande van een prachtige zomer en vakantie). In de winter vinden we het vaak allemaal wat lastiger om sla of rauwkost te eten, in de zomer is er volop variatie aanwezig in de supermarkten aan groeten en fruit.

Varieer!

Wissel af met uw ontbijt, lunch en avondeten. Blijf dit doen ondanks dat u het lastig vind. Orobeer weer eens nieuwe smaken en combinaties te ontdekken. Heeft u behoefte aan tips? Vraag het ons! Tevens kunt u ook altijd een boek bij ons kopen met recepten, tips enz…

Drink voldoende water!

Hier schort het bij velen aan. Het drinken van ruim 2 liter water (naast uw koffie of thee) is zo ontzettend belangrijk voor uw lichaam. Zet de kan klaar op uw aanrecht, in de auto, in je tas of neem een fles mee die elke dag leeg moet. Een glas voor en na uw maaltijd; we kunnen het niet vaak genoeg zeggen! Verminder uw koffie inname en maak thee van verse ingrediënten i.p.v. zakjes.

Verminder de inname van slechte koolhydraten!

Koolhydraten met hoog Gl index geven u juist meer vetopslag. Laat witte producten zoals tarwe, witte bloem, staan. Laat u niet verleiden door allerlei reclames, eet de goede koolhydraten uit groenten en fruit. Eet ook bij elke maaltijd groent; dit hoeft niet meteen gekookte spinazie of sperziebonen te zijn, dat kan ook rauwkost zijn zoals  bv radijs, tomaat, komkommer, bleekselderij, slasoorten. Ook bij uw ontbijt kunt u dit doen ter ondersteuning.

Eiwitten!

Probeer eens 1 eiwit per maaltijd te eten. Daarnaast steeds 3 verschillende eiwitten op een dag. Dus als je s’-morgens een ei op heeft, neem je s’-middags geen ei en tijdens het avondeten ook niet. Hiemee kun je makkelijk variëren met vis, kip, kalkoen, vlees, Champions, bonen, kaas, huttenkase, zaden of pottenmix, noten, zeevruchten en yoghurt (3,5,% vet). Dus als je vlees eet s’-avonds eet je geen feta erbij die in je salade zit. Ga je barbecueen? Eet dan alleen vis of vlees en kijk maar eens hoe goed je erbij voelt. Het is dan voor je lichaam makkelijker te verteren.

Vetten!

Maak gebruik van de goede vetten zoals olijfolie, kokosvet en roomboter. Varieer ook daarin. Kokosvet is een vet wat goed heet gebruikt kan worden. Het is een fabel dat dit niet goed voor je is. De verzadigde vetten in kokosolie bevatten voor het grootste deel middellange vet zuurketen en dat wil zeggen dat er een laag aantal koolstofverbindingen in de atoomstructuur van kokosolie/vet zit.  Hierdoor is kokosolie gemakkelijker afbreekbaar voor de lever. Bovendien versnelt het ons metabolisme wat weer handig is wanneer je wilt afvallen. Ook olijven zijn lekke en goed vet. Avocado bevat hele goede vetten, wordt roomboter uit het bos genoemd.

Fruit!

Neem zoveel mogelijk rood fruit nu de tijd rijp er voor is. Deze rode soorten bevatten heel veel anti-oxidanten die u nodig heeft. Ook de suikers (fructose) zijn heel laag zoals bv bessen, frambozen, aardbeien, bramen en aalbessen. Eet een zure appel per dag, deze heeft enzymen die het vet heel goed afbreken. Vermijd fruitdranken, deze missen de vezels die u nodig heeft, drink liever water met eventueel een smaakje (citroen, limoen, munt, gember etc.).

Havermout

Denk ook eens aan havermout als ontbijt, deze draagt bij aan een betere gezondheid en meer spieren. Havermout zorgt voor de verlaging van het slechte cholesterol, voor een snellere en efficiënte stofwisseling en bevat belangrijke vitamines en mineralen, en heeft een positieve invloed op het spijsverteringskanaal en dus ook op onze darmen.

Jolanda van Gennep

www.gezondfitenmooi.nl